Ortopédia

• 30 perc

Service Description

Az ortopédia a tartó- és mozgató szervrendszer veleszületett és szerzett elváltozásaival foglalkozó orvosi tudományág. A végtagok csontjainak és ízületeinek betegségei, az izombetegségek egy része, valamint a gerinc csigolyáinak és a környező lágyrészek elváltozásai tartoznak e szakterülethez. Az ortopédiai problémák terápiás kezelése magában foglalja a konzervatív kezeléseket, például a gyógytornát, fizikoterápiás kezeléseket, injekciós kúrákat és egyéb, nem műtéti gyógymódok alkalmazását; valamint szükség esetén a műtéti beavatkozással járó megoldásokat is. Mikor ajánlott ortopédust felkeresni? Ízületi fájdalom, duzzanat, mozgáskorlátozottság Végtagi fájdalom, duzzanat Végtag deformitások Izomfájdalmak Statikai rendellenességek, fejlődési rendellenességek, mint lúdtalp,gerincferdülés (Scoliosis). Ízületi és végtag sérülések Sport sérülések Ficamok Mi az ortopédia vizsgálat menete? Az ortopédus először feltérképezi a kórelőzményt, kikérdezi a pácienst a korábbi betegségekről, korábbi műtétekről. Fizikális vizsgálat és a státusz megállapítása: A mozgásszervek vizsgálatáttapintással, átmozgatással, tesztek segítségével végezzük. Évtizedek alatt kialakult egy vizsgálati algoritmus, mellyel sok betegség azonnal megállapítható. Amennyiben szükséges, a szakorvos további vizsgálatokra, egyéb diagnosztikai vizsgálatokra ( MR , CT , röntgen vagy ultrahang ), esetleg laborvizsgálatra tesz javaslatot. A fizikális vizsgálat és szükség esetén képalkotó vizsgálat együtt adja meg a pontos diagnózist. Terápiás javaslatot készítünk, el kell döntenünk milyen konzervatív – azaz nem műtéti – megoldás lehetséges: gyógyszeres, injekciós terápiák, leggyakrabban fizioterápia. Műtét esetén elmagyarázzuk a műtét menetét és a várható kockázat-haszon elve alapján annak célját.

Location & Contact Details

socialution.info@gmail.com